fun4life.nl

De derde dag in Sydney

Auteur: Basje @ Vrijdag, 1 februari 2008 04:11:16
Tags: Sydney, hostel, Australië, zwembad

We zijn alweer drie dagen in Sydney, wat gaat dat ongelofelijk snel! We zitten in een 5 sterren Youth Hostel en dat is slecht voor de portemonnee maar is wel zeer riant.

Klik hier voor het hele bericht.

Verder van huis dan ooit

Auteur: Basje @ Dinsdag, 5 februari 2008 21:47:44
Tags: Australië, Nieuw-Zeeland, Sydney, Chinees, hostel, Opera Hous, Royal Botanic Gardens

Het is alweer een week geleden dat ik van Schiphol vertrok, sindsdien heb ik me in Sydney goed vermaakt.Gister hebben we onze tassen weer gepakt en zijn we weer op het vliegtuig gestapt voor een korte vlucht (twee en half uur is na 26 uur helemaal niets) naar Nieuw-Zeeland.

Van noord naar zuid

Auteur: Basje @ Woensdag, 13 februari 2008 23:09:04
Tags: Nieuw-Zeeland, reis, camper, zee, camping, strand, waterval, vogel

In het vliegtuig van Australië naar Nieuw-Zeeland hadden we al bedacht dat drie weken Nieuw-Zeeland waarschijnlijk wel heel kort was. Na wat overleg en overpeins hebben we besloten de vliegvaart maatschappij te belle om te vragen of we ook twee weken later terug konden vliegen.

Eigen forel en wandelen

Auteur: Basje @ Dinsdag, 19 februari 2008 07:07:56
Tags: Nieuw-Zeeland, foto, gletsjer, goud, ijs, vis, forel, wandelen, waterval

Woensdag 13 februari zijn we naar Franz Josef gereden, daarbij kwamen we onderweg langs Ross. Ross is wederom een oud goudstadje, hier hadden ze een wandeling uitgezet langs oude mijnschachten en irrigatie systemen. Deze wandeling hebben we tussen twee regenbuien in gemaakt waarna we weer de campervan in zijn gevlucht. Eenmaal in Franz Josef hebben we niet zo veel meer gedaan. Ook donderdag hebben we niet veel gedaan, alles zat een beetje tegen. Het heeft de hele dag heel hard geregend en na wat internetten wilde we gaan wassen maar bleek het water te zijn afgesloten. Pas na 4 uur 's middags was er weer water en konden we gaan wassen en hoewel we de zooi in de droger hebben gegooid kregen we door de regen niets droog. Inventief als we zijn hebben we echter een prima oplossing bedacht. We hebben een waslijn door de campervan gespannen en een elektrakacheltje midden in de campervan gezet, toen ging het wel redelijk snel met drogen.

Milford Sound

Auteur: Basje @ Donderdag, 21 februari 2008 21:24:14
Tags: Nieuw-Zeeland, reis, foto, cruise, fjord, afgelegen

Woensdag (20 februari) zijn we weer op reis gegaan, dit keer naar Milford Sound. Milford Sound is een klein toeristisch plaatsje in het zuid westen van Nieuw-Zeeland. Het plaatsje licht zo afgelegen dat stroom en water hier ter plaatsen wordt opgewekt en gewonnen. Ook een vaste telefoonlijn ligt hier niet, telefoon en internet loopt allemaal via de satelliet. Donderdagochtend zijn we een wandeling gaan maken door het oerwoud hier, eigenlijk wouden we een andere wandeling doen maar die konden we niet vinden, en dan houd het natuurlijk al snel op. 's middags hebben we een cruise gepakt door de fjorden van Milford Sound, hierbij hebben we wederom Fur Seals gezien en veel watervallen. Echter in vergelijking tot de Noorse fjorden bieden de fjorden hier in Nieuw-Zeeland eigenlijk niets extra's.

Pinguïns en wijn

Auteur: Basje @ Dinsdag, 26 februari 2008 04:36:03
Tags: Pinguïn, poppenkast, reis, Nieuw-Zeeland, wijn, museum, camperen

Vrijdag (22 februari) zijn we weer doorgetrokken, deze keer zijn we van de west in één keer naar de oostkust gereden. We hadden gehoopt in de buurt van Dunedin een wild campeerdertje te scoren, helaas is dat niet gelukt en nu staan we op een camping van $NZ 50,- voor drie personen voor één nacht. Dan moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat we een prachtige plek hebben en dat ze hier ook een SPA hebben (Een SPA betekent hier een verwarmd bubbelbad in de buitenlucht).